• Nyx: Andre der har problemer med imgur? (20/09/2020 10:13)
  • Angélique: Jeg søger nogle til at spille mine 3 søskende :D (20/09/2020 14:54)
  • Kyra: Nogen dygtige profilmagere, som ville hjælpe med en profil? :D (20/09/2020 14:01)
  • Jackson: Hejsa :) (20/09/2020 11:51)
  • Selena: Hvem kunne ikke bruge en 13 årig pige i sit liv? Så send mig en ugle!!!! (19/09/2020 16:49)
  • Caroline: SLANGER :: Ugens Slange er blevet rykket en uge. Derfor kan du stadig nå at stille spørgsmål til Calandra. https://hogwartsschool.dk/opslagstavlen/id/4907 (19/09/2020 16:59)
  • Astrid: Ørne! bliv en del af aktivitetsteamet og lad os finde på fede aktiviteter sammen! send en ugle i min retning! (20/09/2020 11:18)
  • Rejka: Jeg har mistet min rat Jim, er der nogen der har set ham? (20/09/2020 01:18)
  • Valentin: Ørne!!! Næste uges deltager i ørnens ørn er Jackson, husk at sende spørgsmål til mig!!!! (20/09/2020 07:21)
  • Jim: Nogen der er klar på et emne med en lille rat-man? (20/09/2020 01:16)
  • Cadwaladr: Skal vi ikke finde på et eller andet godt sammen! Jeg er i hvert fald frisk på lidt flere relationer og emner :D (18/09/2020 17:13)
Husk mig
  • Heloise Cerise Moreau
  • Jim Rat
  • Lilliana Rodriguez
  • Rejka Fixander
  • Kimberly Hilyard
  • Ares Jang
636 aktive brugere
19 online brugere
online på chatten

Ugens Stjerne og Lektie 3.73


Joy 4 stjerner

Clementine & Selim
9 stjerner

Adelaida, Elias & Sebastian 3 stjerner

Kære studerende på Hogwarts!

Så er vi halvvejs igennem årgang 73 og hold nu op hvor går tiden hurtigt.

Jeg har spottet at de kære lærer sidder og sover og pjatter på lærerværelset, hvilket jo må betyde at de ikke har noget at lave. Så skriv gerne en masse lektier til dem, så de kan bruge deres tid fornuftig. Det ville jo heller ikke være dårligt at ende med at være blandt dem der er udvalgt til at skulle med i puljen om Ugens lektie, vel? Vi elsker nemlig at modtage en masse lektier fra jer alle. :)

Forsæt gerne med at lave lektier - os på lærerværelset glæder os i hvert fald til endnu flere lektier fra jer!
Alle lektieskrivere skal have et stort klap på skulderen, hvad enten de har været så heldig at blive nævnt her eller ej - I gør det skide godt alle sammen.

 

Husk at vi også mangler en masse LA'er, du kan læse mere om det og blive en del af et fantastisk team lige her: Banan(a)Nødsituation

Alle elever som modtager karakteren fremragende, får automatisk 1 stjerne. Bedømmer læreren at den fortjener ekstra hyldest modtager den i stedet 3 stjerner.

Point og Galleoner bliver uddelt følgende uge. Skulle der fines fejl i forbindelse med stjerneoptællingen, så kontakt venligst Villa.

 
Præmierne for ugens stjerne er følgende:
1. pladsen = 12 points og 50 galleoner
2. pladsen = 8 points og 30 galleoner
3. pladsen = 4 points og 20 galleoner

Præmierne for ugens lektie er følgende:
1. pladsen = 12 points og 14 galleoner
2. pladsen = 10 points og 12 galleoner
3. pladsen = 6 points og 8 galleoner
Clementine, Botanik
Clementine, Flyvning
Clementine, MDPoP
Joy, Mugglerstudier
Selim, FMMK
Sebastian, Besværgelser

Hver uge udvælger hver lærer den bedste lektie de har, som sammen vil blive bedømt. Vinderen af Ugens lektie, går automatisk videre til konkurrencen om Årets lektie. Den som vinde årets lektie, vinder en unik gylden fjerpen som er tegnet af Maison. —>

 

Selim, Eliksir

Elias, Magiens Historie

Adelaida, Astronomi

 

Timen i magiens historie, havde ikke været meget anderledes end normalt. Det var et fag Elias fandt så utrolig kedeligt, for hvad skulle han ærligt talt bruge information om gigantkrigene til og nu nisseoprørene. Selvfølgelig havde det nok med samfundet i dag at gøre, men ikke noget en 15-årig dreng kunne finde interessant nok for sit liv, til at synes det gjorde faget mere spændende. Hvad der til gengæld var godt ved timen var, at han kunne lukke lidt af, mens professor O’Connor fortalte ivrigt og engageret om begivenhedernes gang og sine egne analyser af dem. Engagement skulle hun have, at det heller ikke var nok for Elias var ikke hendes skyld.

Lawrence var heller ikke særlig fokuseret og temaet for dagens undervisning var derfor primært færdiggørelsen af netop vennens seneste opfindelse. En eller anden form for insektbombe, eller var det decideret en billebombe? Det var ikke det mest relevante, det var snakken om, hvordan der skulle lægges sidste hånd på værket, hvor det skulle afprøves og hvem der skulle være vidne. Samtid var der en lille smule quidditchsnak, for selvom Lawrence ikke var spiller, interesseret sporten ham lidt, og han fulgte da Gryffindors kampe mod de andre kollegier. Deres seneste sejr over Ravenclaw blev derfor evalueret fra en spiller, altså Elias’ vinkel, samt en tilskuer i form af Lawrence.

Læs resten af lektien ved at KLIK HER


Tilføjet af Phillip | Skrevet: 30/07/2020 11:40 | Kategori: Lærerstaben


Phillip | 30/07/2020 11:44

Det er så flot alle sammen!
Men hvor er alle Slytherin og Ravenclaw eleverne?? Vi savner at se noget grønt og blåt mellem alt det røde og gule jo ;)

Lejra | 30/07/2020 23:01

Enig med Phillip! På alle parameter! Slanger og ørne, vi mangler jeres dejlige lektier <3

Ikke logget ind