• Cadwaladr: Skal vi ikke finde på et eller andet godt sammen! Jeg er i hvert fald frisk på lidt flere relationer og emner :D (18/09/2020 17:13)
  • Jim: Nogen der er klar på et emne med en lille rat-man? (20/09/2020 01:16)
  • Nyx: Andre der har problemer med imgur? (20/09/2020 10:13)
  • Valentin: Ørne!!! Næste uges deltager i ørnens ørn er Jackson, husk at sende spørgsmål til mig!!!! (20/09/2020 07:21)
  • Kyra: HUSK NU, at komme på HS chatten så vi alle kan snakke sammen ;) (20/09/2020 15:46)
  • Caroline: SLANGER :: Ugens Slange er blevet rykket en uge. Derfor kan du stadig nå at stille spørgsmål til Calandra. https://hogwartsschool.dk/opslagstavlen/id/4907 (19/09/2020 16:59)
  • Selena: Hvem kunne ikke bruge en 13 årig pige i sit liv? Så send mig en ugle!!!! (19/09/2020 16:49)
  • Jackson: Hejsa :) (20/09/2020 11:51)
  • Astrid: Ørne! bliv en del af aktivitetsteamet og lad os finde på fede aktiviteter sammen! send en ugle i min retning! (20/09/2020 11:18)
  • Angélique: Jeg søger nogle til at spille mine 3 søskende :D (20/09/2020 14:54)
  • Rejka: Jeg har mistet min rat Jim, er der nogen der har set ham? (20/09/2020 01:18)
Husk mig
  • Heloise Cerise Moreau
  • Jim Rat
  • Lilliana Rodriguez
  • Rejka Fixander
  • Kimberly Hilyard
  • Ares Jang
636 aktive brugere
25 online brugere
online på chatten

Ugens Stjerne og Lektie 1.73


Selim 19 stjerner

Elias 27 stjerner

Sebastian 9 stjerner
Kære studerende på Hogwarts!

Så er året skudt igang og det er vi så glade for her i lærestaben! Det har virket som en rigtig lang ferie.

Men jeg må sige, at lærestaben sidder lidt og keder sig. Og når jeg siger lidt, så mener jeg meget. Det er altid så fedt at modtage lektier fra alle jer dygtige elever så skal du ikke være med til at gøre lærerne glade? Og hvis det ikke lige er det, der er din første prioritet, hvad så med at samle en masse points til dit kollegie og være med til at vinde kollegie og måske elev-pokalen? Ja det lyder fedt, jeg er enig! Så tag fat i jeres fjerpinde og skriv, skriv, skriv!

Forsæt gerne med at lave lektier - os på lærerværelset glæder os i hvert fald til endnu flere lektier fra jer :)

Alle lektieskrivere skal have et stort klap på skulderen, hvad enten de har været så heldig at blive nævnt her eller ej - I gør det skide godt alle sammen.

Alle elever som modtager karakteren fremragende, får automatisk 1 stjerne. Bedømmer læreren at den fortjener ekstra hyldest modtager den i stedet 3 stjerner.

Point og Galleoner bliver uddelt følgende uge. Skulle der fines fejl i forbindelse med stjerneoptællingen, så kontakt venligst Villa.

 
Præmierne for ugens stjerne er følgende:
1. pladsen = 12 points og 50 galleoner
2. pladsen = 8 points og 30 galleoner
3. pladsen = 4 points og 20 galleoner

Præmierne for ugens lektie er følgende:
1. pladsen = 12 points og 14 galleoner
2. pladsen = 10 points og 12 galleoner
3. pladsen = 6 points og 8 galleoner
Clementine 4 stjerner
Aragorn 1 stjerner
Clementine, Mugglerstudier
Clementine TV, fag
Elias, Botanik
Elias, Flyvning
Elias, MDPoP
Sebastian, Forvandling
Selim, Eliksir
Selim, Magiens Historie

Hver uge udvælger hver lærer den bedste lektie de har, som sammen vil blive bedømt. Vinderen af Ugens lektie, går automatisk videre til konkurrencen om Årets lektie. Den som vinde årets lektie, vinder en unik gylden fjerpen som er tegnet af Maison. —>

 

Elias, Astronomi

Sebastian, Besværgelser

Selim, FMMK

 

Stratego var en leg Sebastian kendte fra sin halve muggleropvækst. For det var noget han havde leget dengang han gik i mugglerskole, for mange år siden. Men nu var han sytten år og skulle lege det igen. Han vidste ikke helt hvordan han havde det med det. For han kunne huske hvor sjovt det var dengang, men det virkede bare sådan ret tvunget nu. Professor Hathaway skulle virkelig bruge lang tid på at overbevise Slytherin eleverne til at lege legen, da hun forklarede reglerne. Selvfølgelig følte de alle sammen, at de var for gamle. Men professor Hathaway, som havde en ung sjæl, fik dem endelig overbevidst, da hun sagde at det var legen eller eftersidning. Så var den diskussion heller ikke længere.

Holdene var delt op meget lige. Det var Slytherin og Ravenclaw mod Hufflepuff og Gryffindor. Noget Sebastian var glad for, for det betød at han var på hold med en af hans bedste venner, Wiktoria. En pige der var meget konkurrence præget og var endnu mere oppe og køre over legen. Hun havde aldrig hørt om det før åbenbart.
”Ej det er jo så sjovt! Hvornår begynder vi?” spurgte hun om, da de stod og lyttede til professoren forklare de sidste regler. For der var en ting Sebastian havde tænkt over, i de par minutter han havde vidst hvad de skulle. Hvorfor skulle de lege Stratego i en Besværgelsens lektion?

Læs resten af lektien ved at KLIK HER


Tilføjet af Phillip | Skrevet: 16/07/2020 19:11 | Kategori: Lærerstaben


Villa | 16/07/2020 20:14

Dejligt at se en køn grævling på lektietoppen

Elias | 16/07/2020 22:03

Flotte billeder!

Phillip | 16/07/2020 22:16

Haha tak Elias xD Det tog mig meget lang tid at finde billeder der passede sammen ;)

Sebastian | 16/07/2020 22:17

Awwww Villa, tak! :)
Også dejligt at se nogle smukke Gryffindorer deroppe, samt 2 grævlinger mere i Stjernerne! Clementine og Aragorn er også bare gode jo, lad os endelig blive ved puffere!

Killian | 16/07/2020 22:18

ELIAS !! Hvordan har du fået flere stjerner end Selim? Har du fået ham til at lave dine lektier igen?? Det synes jeg ikke er fair, jeg troede han vil hjælpe mig med mine lektier jo ;)
Og også, hvorfor ser du så sur ud, Ellie?? ;) ;)

Elias | 16/07/2020 22:26

Det var sidste uges mission. Skulle jeg på noget tidspunkt prøve at have flere point og stjerner end Selim, så var det der :D Godt det er foreviget i et opslag, at jeg fik flere stjerner end ham. Min mor skal gerne være stolt af mig også jo :p
Til gengæld var det dårlig hårdag og jeg havde fået en bums, så jeg gad ikke fotograferes til opslaget #teenagelife
I det mindste ser jeg sur ud begge steder, så det passer sammen :D

Selim | 16/07/2020 23:12

Sådan går det, når man har heppekorspligter. Ens storebror får scoret både flere point og stjerner end mig. Men jeg skal nok prøve at komme igen..!

Elias | 17/07/2020 08:54

Kan du sige quidditch og vejleder, lillebror :p
Men jeg lover dig du indhenter mig og alt bliver normalt, før du aner :D

Ikke logget ind