• Eloise: Imorgen er det to år siden jeg oprettede kære elo < 3 (22/09/2019 09:03)
  • Blakley: Relationer søges! Hvis du er interesseret så send en ugle :) (23/09/2019 10:59)
  • Beatrice: Drenge relationer søges i stor stil! :P (22/09/2019 18:55)
  • Daphne: SLYTHERIN :: Hvem er skolens klovn? Hvem er skolens nørd? Gå ind og nominer dem som du kan se i disse kategorier! :: SLYTHERIN (22/09/2019 08:42)
  • Eliyah: ØRNE!! Der er fart over opslagstavlen!!! :D HUSK ØRNENSØJE, ØRNEAWARD AFSTEMNING!!!! OOOOGGG EVALUERING AF JERES OVERHOVED I OVERHOVEDPIP NEDERST I OPSLAGET (23/09/2019 10:52)
  • Lejra: 1. ÅRGANG! Har du tilmeldt dig fordelingsceremonien, men ikke fået svaret? Jeg laver en ordning, så vi kan få kørt de sidste igennem hurtigt! Skriv til mig for info ^^ (21/09/2019 17:28)
  • Aine: Så er der ssssslythaward! *Danser rundt og kaster konfetti* SlyyyyythAward, lalala! (22/09/2019 20:29)
  • Chelsea: Vil gerne have en karakter ved siden af Chelsea, nogle der mangler noget? Gerne noget i Hogwarts alderen (22/09/2019 14:52)
  • Millicent: Yay! Et hs år til, før Millicent sætter sine ben på Hogwarts! (23/09/2019 08:36)
  • Amelia: Nogen lærer der vil emne med mig? Eller bare generelt nogen der vil emne med mig? (23/09/2019 11:47)
  • August: Brug lige fem sekunder på at overveje hvor skægt et navn 'Jebediah' egentlig er. Go on, do it! (21/09/2019 22:24)
  • Quinn: HUFFLEPUFF:: Husk at nominer til awarden, deadline er imorgen den 23. september kl 17:00 (22/09/2019 17:37)
  • Klara: ØRNE!! Ørnens Øje er kommet ud, tjek det ud! Og så send nogle spørgsmål til Ørnen! :D (22/09/2019 13:22)
  • Charlotte: Aldrig har jeg følt mig så gammel som når jeg, en 21-årig, søvnglad dansker, deler bygning med 18-årige briter, der går i byen 7 dage om ugen. (22/09/2019 23:00)
  • Selim: GRYFFINDOR! Husk at stemme på jeres favoritter til AWARD! (22/09/2019 21:36)
  • Evelyn: Wuhuuu! 5 årgang! (23/09/2019 10:44)
  • Samiel: Aranea Akademiet har stadig pladser til både elever og ansatte! Tjek baggrundshistorien ud eller smid en Ugle. (22/09/2019 17:37)
Husk mig
  • Luna Julestjerne
  • Melvin Badger
  • Blakley Amina Reis
  • Eli Andrews
  • Momo Ellie Okamoto
  • Christel Theodora Ecclestone
508 aktive brugere
26 online brugere
online på chatten

Lærerjobbet og ledige stillinger


 

 
 
 
 
 
STILLINGSOPSLAG
 
NYHEDER FRA HOGWARTS SKOLE FOR HEKSEKUNSTER OG TROLDMANDSSKAB
PÅ VEGNE AF LÆRERSTABEN
 
  Vi har i øjeblikket hele 5 ledige lærerstillinger! Måske har I ventet på dette opslag og bemærket at det har været længe undervejs. Det skyldes at vi i lærerstaben har været i gang med at overveje årsagen til den store udskiftning og mulighederne for at forhindre det i fremtiden. Det har ledt til en revurdering af lærerkravene, som I kan læse om i dette opslag.
De ledige fag er desuden som følger:

- Forsvar mod mørkets kræfter
- Flyvning
- Magiens Historie
- Mugglerstudier
- Tryllestavsvidenskab

De 5 stillinger skal vi forsøge at få besat og vi vil opfordre alle interesserede til at skrive, efter at have læst dette opslag igennem.


 

 


 
Nyt:

I lang tid har lærernes arbejde været meget fokuseret på OOG-opgaver i form af lektioner og lektier. Det har for mange af de ansatte betydet, at de har været nødt til at nedprioritere IG-aktivitet for at følge med. Mange har sågar været nødt til at opsige stillinger pga. arbejdsmængden. Vi ønsker derfor at flytte fokus fra lektioner og eksamener, da de fleste af os er herinde fordi vi godt kan lide at skrive - og fordi vi samtidig har en forkærlighed for Harry Potter-universet. Derfor synes vi det er en skam, at IG-aktiviteten lider til fordel for andre arbejdsopgaver, når en emneaktiv lærerstab ville betyde en mere fuldendt Hogwartsoplevelse for alle eleverne herinde. For at give lærerne tid til det, betyder det selvfølgelig at vi skærer ned på andre opgaver.

Fremover kommer vi derfor ikke til at forvente af lærerne at de ændrer alle lektionerne, når de bliver ansat. Hvis en lærer virkelig brænder for det, må de selvfølgelig gerne, men det er ikke et krav. Samtidig vil vi stærkt opfordre til at nyansatte undlader at skrive RPG til deres lektioner, for erfaring fortæller os at det både er den mest tidskrævende del af jobbet, og samtidig den del af lektionen mange elever skipper for at komme hurtigere til lektien.

En af lærernes vigtigste opgaver vil fra nu af i stedet være at være synlig in game; og at have det sjovt med det. Uanset om det bliver i form af emner om eftersidninger, lektioner, ekstraundervisning, lærermøder etc. Vi stiller ikke specifikke krav, men vi håber at vi i fællesskab kan få Hogwarts til at emme af aktivitet.

Lektieretningen vil fortsat være lærernes ansvar i samarbejde med lærerassistenterne. Den del af jobbet ændres der ikke på.

Vi håber at både ansøgere og elever vil finde ændringerne interessante. På denne måde vil de ansatte få mere tid til at hygge sig med emner - både med hinanden og jer - og lidt mindre de ellers skal sørge for.





 
Krav til dig som ansat
 

- Du skal være en rollemodel for de øvrige brugere, tale pænt til alle og være hjælpsom i forhold til spørgsmål, uanset om det måtte omhandle lektioner, eksaminer, en relation eller noget helt fjerde.

 

- Af realistiske grunde, skal din karakter være mindst 24 år, når denne ansættes i en stilling.
 

Krav til dig som Professor
 

- Som Professor skal du være en aktiv ingame del af Hogwarts ansatte. Du skal bidrage til aktiviteter såsom emner og konkurrencer.

 

- I samarbejde med lærerassistenterne, er det dit ansvar at rette lektierne i dit fag.

 

- Du må IKKE slette de lektioner og eksamener der allerede ligger i dit fag, uden at erstatte dem med det samme. Det er ikke et krav at lave nye, men er tilladt, hvis du brænder for det.

 


 

Er et af fagene lige dig?
 
Så skal du sende en besked via ugleriet til Illyra med følgende:
 
 
LÆRER | Ansøgning i form af en Interessetilkendegivelse
 

- Max 400 ord

 

- Kan indeholde en forklaring på din interesse for stillingen og/eller dine erfaringer fra tidligere ansættelser.

 

- Kan indeholde dine overvejelser om den lærer-karakter du ønsker at spille, hvis du bliver ansat.



 
Ansøgningsfrist d. 30/08/19 kl. 23:59
 
 

Tilføjet af Matthew | Skrevet: 20/08/2019 22:49 | Kategori: Job


Elvolganta | 21/08/2019 00:11

400 ord? Det var godt nok ikke ret meget.. Bliver svært at få alt det med jeg gerne ville, hvor min ansøgning faktisk var skrevet allerede.. Troede jeg! xD

Oh well..
Challenge accepted!

Charlotte | 21/08/2019 00:13

Det synes jeg lyder rigtig fornuftigt! Glæder mig til at se mere til lærerne :)

Aaryn | 21/08/2019 08:25

Kom søg søg! =D

Iggy | 21/08/2019 09:22

*Like*

Lejra | 21/08/2019 11:47

Søøøøg!!! :D

Aine | 21/08/2019 11:52

Så er det stadig et krav at nye lærere skal oprette lektier, hvor (hvis) der mangler? Dog blot i liste form??

Addison | 21/08/2019 12:08

Jeg ville være en ideel lærer til Mugglerstudier! Hvem er bedre til at lære unge mennesker om mugglerne END en muggler? ;D

Illyra | 21/08/2019 13:30

I teorien ville det være, Aine. Men i øjeblikket er der lektioner i alle fag til alle uger og årgange og fordi det ikke er tilladt at slette dem, før man kan erstatte med en ny, håber vi aldrig at der kommer til at mangle nogle. :)

Aine | 21/08/2019 13:33

Cool ^^