• Romee: Hvor er det fantastisk at hs kan skabe venskaber på den her måde! #Bedstevenindefundetpåhs (17/04/2019 13:36)
  • Nicolas: Synes der mangler første års drenge! Nico mangler nogle drenge venner :D (17/04/2019 21:06)
  • Enya: Jeg søger emner til all nighter :) (18/04/2019 19:23)
  • Aaryn: Hip hurra det' Daphs fødselsdag det er i dag den dag hun kom frem og “sa' jeg kommer langvejs fra si' nu pænt goddag til mig”! (17/04/2019 08:44)
  • Landon: Kunne godt bruge nogen relationer, så skriv endelig og lad os finde på noget! Er frisk på det meste ;D (17/04/2019 22:06)
  • Loki: Nogen der vil emne med en Obliviator? (18/04/2019 19:30)
  • Jasper: Hey folkens! Jeg har oprettet et emne til All Nighteren i aften, som vi alle sammen kan bruge til at skabe kontakt, og søge bestemte personer - tjek det ud; https://hogwartsschool.dk/forum/i (18/04/2019 11:47)
  • Kyle: Romantisk emne anyone xD (18/04/2019 17:17)
  • Cassandra: Ørne || I kan stadig nå at deltage i Ørnens Øje! Se alle ledetrådene her: https://hogwartsschool.dk/opslagstavlen/id/3620 || Ørne (17/04/2019 13:21)
  • Thea: Nogen som har lyst til et lynemne? Skal vi se hvor mange indlæg vi kan nå at skrive på to timer? (18/04/2019 19:03)
  • Oktavian: Søger akut en familie til Oktavian. Han er blevet forældreløs og mangler derfor et hjem uden for skolen og eventuelt nogle der ville tage sig af ham som en søn :) (16/04/2019 22:24)
  • Maude: Hip hurra det er min fødselsdag (17/04/2019 09:46)
Husk mig
  • Rosa Parker
  • Grace Lada Popov
  • ksdl fjvj
  • anastasi mal
  • anastasie malfoy
  • anastasia malfoy
580 aktive brugere
36 online brugere
online på chatten

Lærer i MS og Overhoved søges


Se også denne nyhed:

Tid til forårsrengøring af Tracy

 

 
 
 
STILLINGSOPSLAG
NYHEDER FRA HOGWARTS SKOLE FOR HEKSEKUNSTER OG TROLDMANDSSKAB
PÅ VEGNE AF LÆRERSTABEN

 

Der har på de sidste par dage været et par udskiftninger i Hogwarts' lærerstab, så nu er det blevet tid til en opdatering. Som I måske har bemærket, så er Jasper blevet en del af den nye dommertrio sammen med Dale og Sayuri. Han beholder fortsat sit job som professor i Flyvning.

Samtidig er Rick desværre stoppet som professor i Mugglerstudier. Ian fratræder desværre også snart overhovedposten for Gryffindor, da hans dobbeltbruger, Savannah, har fået job som Teamleder. Han beholder dog farve og job indtil en afløser er fundet.


Og det bringer os tilbage til dette opslag. Det betyder nemlig at DU nu har muligheden for at søge stillingen som professor i Mugglerstudier eller som overhoved for Gryffindor!


Har du en særlig interesse for mugglernes verden og for at udbrede viden til magikere, om de fantastiske ting de skaber? Forstår du at sætte dig ind i en kultur så fjern fra den magiske, at de færreste fuldblodsmagikere tager sig tid til at lære den ordentligt at kende? Og er du fascineret af badeænder? Så er Mugglerstudier lige dig!

Eller har du mon set dig lun på muligheden for at stå i spidsen for de modige løver på Gryffindorkollegiet, der lever i en konstant fejde med de snu elever fra Slytherin? I så fald er det netop kollegiets stolte traditioner for mod, handlekraft og beslutsomhed, der må drive dig, når eleverne ser til deres overhoved for inspiration og vejledning. Har du mod på opgaven, vil det være dit livs oplevelse at være overhoved for Gryffindor.



Som Professor i et fag er det dit ansvar, at der ligger lektioner til alle uger og årgange. Når du bliver ansat vil der allerede være lektioner fra den tidligere professor og disse må du gerne genbruge, hvis du vil. Alternativt må du også rigtig gerne skrive dine egne, så længe du bare ikke sletter de gamle, før dine nye er klar. Eleverne skal altid have lektioner at arbejde med og det er netop hvad du skal sørge for.

Når det drejer sig om at lede et kollegium, er det især din aktivitet og lyst til kommunikation, som er vigtig, fordi din vigtigste opgave er at skabe liv på kollegiet.

 

Krav til dig som ansat

- Du skal være en rollemodel for de øvrige brugere, tale pænt til alle og være hjælpsom i forhold til spørgsmål, uanset om det måtte omhandle dine lektioner, dit kollegie eller noget helt tredje.

- Af realistiske grunde, skal din karakter være mindst 24 år, når denne ansættes i en stilling.
 

Krav til dig som Professor

- Du skal sørge for, at der til enhver tid ligger 42 lektioner (en til hver årgang, hver uge, i skoleårets seks skoleuger), samt en eksamen for hver årgang.

- I samarbejde med lærerassistenterne, er det også dit ansvar at rette lektierne i dit fag.

- Som Professor skal du have stort overblik, interesse for og kendskab til faget, som du ansøger til.
 

Krav til dig som Overhoved

- Du skal være aktiv og kunne gå forrest for dit kollegie, og dette kan indflydes af bl.a. aktiviteter, plots, konkurrencer, spil m.v., som den bærende ingrediens til et stærkt sammenhold på kollegiet.

- Du skal kunne lægge et opslag op ugentligt, som opdaterer kollegiet på diverse aktiviteter på skolen. Det kan være in-game eller out-game, og det kan både være nyheder for kollegiet, men også for selve Hogwartsschool.dk.

- Du skal have et aktivt Quidditchhold, aktivt Aktivitetsteam (FA / PR-team) og et aktivt Vejlederteam. Disse tre grupper skal du være tovholder for, og du har til ansvar at ansætte samt fyre de deltagende.
 

 


 

Er en af stillingerne lige dig?
Så skal du sende en besked via ugleriet til Illyra, hvis du søger som lærer eller til Matthew, hvis du søger som overhoved, med følgende:
 
 
LÆRER | Din ansøgning skal indeholde:

- En beskrivelse af, hvad netop du kan tilbyde og hvorfor du er interesseret i netop dét fag, du søger til.
- En oversigt over de temaer/emner du vil berøre på de forskellige årgange, selvom det ikke nødvendigvis bliver den du ender med at bruge. Hvis du bliver ansat, kan du sagtens trække inspiration fra de lektioner der allerede ligger i faget.
- En lektion til faget, hvor du viser hvordan du ville præsentere eleverne for en bestemt opgave.
- En beskrivelse af, hvad netop du kan tilbyde og hvorfor du er interesseret i netop dét fag, du søger til.
- Skriv kort, hvordan din karakter vil blive som Lærer. Lidt om personligheden, tilgangen til eleverne (i emner og lektioner) og lektionerne.

 

OVERHOVED | Din ansøgning skal indeholde:


En beskrivelse af, hvad netop du kan tilbyde og hvorfor du er interesseret i jobbet, du søger til.
Din vision for kollegiet i fremtiden, og hvordan denne kan opnås.

- Skriv kort, hvordan din karakter vil blive som Overhoved. Lidt om personligheden og tilgangen til eleverne.


Ansøgningsfrist til og med d. 14/4
 

Tilføjet af Illyra | Skrevet: 06/04/2019 10:19 | Kategori: Job


Olivia | 06/04/2019 10:28

Stort tillykke Savannah og Jasper! God vind fremover Rick.
Held og lykke til alle ansøgere!

Sophronia | 06/04/2019 12:06

Stort tillykke med de nye jobs!
Og held og lykke til dem der søger! Vi ser frem til endnu et nyt fantastisk overhoved! :)

Skylar | 06/04/2019 15:03

God vind fremover! Og stort tillykke til Savannah og Jasper med de nye jobs!

Ansøg for dælen da! Vi er meget søde, både her på kollegiet, men også i lærerstaben! :DD

Lejra | 06/04/2019 15:13

God vind fremover til dig, Rick! Og til Jasper og Savannah: Tillykke med det nye job :D.

Som Skylar også siger, så ansøg da endeligt! Vi er alle sammen søde og fællesskabet er fantastisk! :D

Jasper | 06/04/2019 16:06

Det kan anbefales at blive en del af lærerstaben ;D

Aaron | 06/04/2019 20:48

Held og lykke til ansøgerne!

Ian | 07/04/2019 15:38

Løverne er rigtig søde, så søg endelig til at blive deres Overhoved :D