• Aaryn: Hip hurra det' Daphs fødselsdag det er i dag den dag hun kom frem og “sa' jeg kommer langvejs fra si' nu pænt goddag til mig”! (17/04/2019 08:44)
  • Cassandra: Ørne || I kan stadig nå at deltage i Ørnens Øje! Se alle ledetrådene her: https://hogwartsschool.dk/opslagstavlen/id/3620 || Ørne (17/04/2019 13:21)
  • Enya: Jeg søger emner til all nighter :) (18/04/2019 19:23)
  • Landon: Kunne godt bruge nogen relationer, så skriv endelig og lad os finde på noget! Er frisk på det meste ;D (17/04/2019 22:06)
  • Loki: Nogen der vil emne med en Obliviator? (18/04/2019 19:30)
  • Oktavian: Søger akut en familie til Oktavian. Han er blevet forældreløs og mangler derfor et hjem uden for skolen og eventuelt nogle der ville tage sig af ham som en søn :) (16/04/2019 22:24)
  • Thea: Nogen som har lyst til et lynemne? Skal vi se hvor mange indlæg vi kan nå at skrive på to timer? (18/04/2019 19:03)
  • Romee: Hvor er det fantastisk at hs kan skabe venskaber på den her måde! #Bedstevenindefundetpåhs (17/04/2019 13:36)
  • Nicolas: Synes der mangler første års drenge! Nico mangler nogle drenge venner :D (17/04/2019 21:06)
  • Maude: Hip hurra det er min fødselsdag (17/04/2019 09:46)
  • Kyle: Romantisk emne anyone xD (18/04/2019 17:17)
  • Jasper: Hey folkens! Jeg har oprettet et emne til All Nighteren i aften, som vi alle sammen kan bruge til at skabe kontakt, og søge bestemte personer - tjek det ud; https://hogwartsschool.dk/forum/i (18/04/2019 11:47)
Husk mig
  • Rosa Parker
  • Grace Lada Popov
  • ksdl fjvj
  • anastasi mal
  • anastasie malfoy
  • anastasia malfoy
580 aktive brugere
37 online brugere
online på chatten

Ugens Stjerne og Lektie 5.64


Ugens Stjerne

Uge 05 | Årgang 64

Minoo & Monica
6

Kære studerende på Hogwarts!

Hvad laver I på skolen? - render og leger... I glemmer i hvert fald at lave jeres lektier...

Vi har ikke haft ret mange lektier at kunne rette - hvilket har betydet at der hverken har været mange stjerner at uddele, og heller ikke mange lektier at vælge imellem til Ugens Lektie

Men vi håber at I i det mindste vil komme godt igen til næste skoleår, for der bliver det muligt at samle endnu flere points ind, til jeres kollgier. Bonusuger er nemlig tilbage. Ved du ikke hvad det er? - så glæd dig :)

Forsæt gerne med det gode arbejde - os på lærerværelset glæder os i hvert fald til endnu flere lektier fra jer :)

Alle lektieskrivere skal have et stort klap på skulderen, hvad enten de har været så heldig at blive nævnt her eller ej - I gør det skide godt alle sammen.

Stjernemodtagere


Laurel - 3 stjerner
Hayle - 3 stjerner
Edwin - 3 stjerner
Eliza - 1 stjerne
Morrigan - 1 stjerne

Informationer


Alle elever som modtager karakteren fremragende, får automatisk 1 stjerne. Bedømmer læreren at den fortjener ekstra hyldest modtager den i stedet 3 stjerner

Når lektieugen er omme, og alle lektier er rettet bliver de talt sammen og vinderen bliver offentliggjort onsdagen efter.

Point og Galleoner bliver uddelt følgende uge. Skulle der fines fejl i forbindelse med stjerneoptællingen, så kontakt venligst Villa.

Præmierne er følgende:
1. pladsen = 12 points og 50 galleoner
2. pladsen = 8 points og 30 galleoner
3. pladsen = 4 points og 20 galleoner


Ugens Lektie

Hver uge udvælger hver lærer den bedste lektie de har, som sammen vil blive bedømt. Vinderen af Ugens lektie, går automatisk videre til konkurrencen om Årets lektie.

Præmierne er følgende:
1. pladsen = 12 points og 14 galleoner
2. pladsen = 10 points og 12 galleoner
3. pladsen = 6 points og 8 galleoner

Ugens Lektie

Linket til emnet med alle vinderne af Ugens Lektie - Klik her
Edwin
Botanik

Overskrift

HEdwin (8 år), Sofia/moderen (31 år)

Sommeren havde givet Edwins blonde hår et hvidt skær, så det næsten syntes at lyse op i det begyndende tusmørke. September måned var netop sat i gang, og den kølige aftenbrise meldte sin ankomst. Pakket ind i en hjemmestrikket sweater, Edwin næsten kunne svømme i, spankulerede han rundt i haven og samlede jord, græs, blomsterblade, og hvad han ellers kunne finde af interessante ingredienser til den eliksir, han var igang med at brygge. Han havde set faderen lave eliksirer før, og han efterlignede fremgangsmåden så godt, som han kunne. Kedlen var blevet skiftet ud med en spand med vand, og tryllestaven var i stedet en gren, som han havde fundet i haven. Tryllestaven fungerede samtidig som en grydeske, og på den måde følte han sig meget mere praktisk anlagt end faderen. ...

Læs hele lektien i emnet -nævnt lige under "Ugens Lektie" overskriften

Nomineret


2. Pladsen: Monica - Mugglerstudier
3. Pladsen: Minoo - Besværgelser


Tilføjet af Villa | Skrevet: 28/03/2019 13:22 | Kategori: Hogwarts


Aaron | 28/03/2019 20:44

Tillykke :)
Man skulle da vist have lavet nogle lektier, når der ikke er så mange konkurrenter for tiden xD
Nyt år, ny plan :P

Lejra | 28/03/2019 21:50

Ja! Lav nogle lektier, så os lærere har nogle lektier at vælge mellem. Det gør vores job sjovere (og vores dejligete LA'ers) at have noget godt, man kan vælge imellem og rette. Og hvem ved ... måske er det din lektie der ender som Ugens Lektie?

Haley | 28/03/2019 22:23

Hmm mit navn er skrevet forkert :D Men ja må hellere få lavet nogle lektier ;)

Villa | 29/03/2019 08:26

Åh jeg undskylder mange gange Haley

Ikke logget ind