• Cassandra: Ørne || I kan stadig nå at deltage i Ørnens Øje! Se alle ledetrådene her: https://hogwartsschool.dk/opslagstavlen/id/3620 || Ørne (17/04/2019 13:21)
  • Thea: Nogen som har lyst til et lynemne? Skal vi se hvor mange indlæg vi kan nå at skrive på to timer? (18/04/2019 19:03)
  • Jasper: Hey folkens! Jeg har oprettet et emne til All Nighteren i aften, som vi alle sammen kan bruge til at skabe kontakt, og søge bestemte personer - tjek det ud; https://hogwartsschool.dk/forum/i (18/04/2019 11:47)
  • Maude: Hip hurra det er min fødselsdag (17/04/2019 09:46)
  • Oktavian: Søger akut en familie til Oktavian. Han er blevet forældreløs og mangler derfor et hjem uden for skolen og eventuelt nogle der ville tage sig af ham som en søn :) (16/04/2019 22:24)
  • Kyle: Romantisk emne anyone xD (18/04/2019 17:17)
  • Landon: Kunne godt bruge nogen relationer, så skriv endelig og lad os finde på noget! Er frisk på det meste ;D (17/04/2019 22:06)
  • Nicolas: Synes der mangler første års drenge! Nico mangler nogle drenge venner :D (17/04/2019 21:06)
  • Loki: Nogen der vil emne med en Obliviator? (18/04/2019 19:30)
  • Romee: Hvor er det fantastisk at hs kan skabe venskaber på den her måde! #Bedstevenindefundetpåhs (17/04/2019 13:36)
  • Enya: Jeg søger emner til all nighter :) (18/04/2019 19:23)
  • Aaryn: Hip hurra det' Daphs fødselsdag det er i dag den dag hun kom frem og “sa' jeg kommer langvejs fra si' nu pænt goddag til mig”! (17/04/2019 08:44)
Husk mig
  • Rosa Parker
  • Grace Lada Popov
  • ksdl fjvj
  • anastasi mal
  • anastasie malfoy
  • anastasia malfoy
580 aktive brugere
37 online brugere
online på chatten

Lærer i Besværgelser eller Magiens Historie


 

 
 
 
STILLINGSOPSLAG
NYHEDER FRA HOGWARTS SKOLE FOR HEKSEKUNSTER OG TROLDMANDSSKAB
PÅ VEGNE AF LÆRERSTABEN


Nye ansættelser og aktuelt

Rick er tiltrådt som professor i Mugglerstudier.
Eliyah er blevet professor i Eliksir ved siden af sit overhovedjob.
Ileane har overtaget jobbet som professor i Astronomi ved siden af sit job som professor i spådom.

Vi oplever i øjeblikket et meget lavt antal ansøgere til stillingerne i lærerstaben og det har fået os til at se internt efter løsninger. Dette betyder at det i fremtiden bliver muligt for en ansat i staben, at ønske en ledig stilling og på den måde skifte job, hvis der sker en opsigelse i staben.
På den måde håber vi især at vi kan tilgodese de ansatte som lægger et stort arbejde i siden og opfylde deres ønsker som belønning for godt arbejde. Det betyder imidlertid at det ikke altid vil være den opsagte stilling, som det bliver muligt at ansøge til i fremtiden. En anden ansat har nemlig fremover lov til at udmelde sit ønske om at skifte job, før der laves et jobopslag. Da vil det være den stilling denne ansatte forlader, som bliver sat i jobopslaget. Ydermere vil det være muligt for ansatte i lærerstaben at være ansat i to stillinger. Derfor er Ileane nu ansat som lærer i to fag.

Imidlertid skal en ansat søge om et ekstra job på lige fod med alle andre ansøgere. Det betyder at ønsker en ansat at få en ekstra stilling, så skal dette ske ved ansøgning og da vurderes ansøgningen på samme vilkår som alle andre ansøgeres. På den måde vil det altid være muligt at søge til en ledig stilling ved en opsigelse og forhåbentlig vil de ansatte i staben være tilfredse med deres stillinger, så det kun i sjældne tilfælde vil være nødvendigt at rykke ansatte til andre stillinger. Vi vil også understrege at denne mulighed tillades, netop i mangel på ansøgere. Sker det i fremtiden at vi får mange ansøgere, vil vi revurdere denne beslutning.

 

Ledige stillinger

Amy og Dominik er fratrådt deres stillinger som henholdsvis professor i Besværgelser og Magiens Historie og derfor har du nu mulighed for at søge en af disse.


Så har du det største overblik over og arsenal af besværgelser oppe i ærmet? Elsker du at se eleverne forbedre deres udførelse og blive stærkere i deres magiske færdigheder? Så er Besværgelser det rette fag for dig.
Er du derimod vild med at fordybe dig i fortidens mysterier og store begivenheder? Elsker du at bruge din tid i selskab med videbegærlige elever, når I skal gennemgå historiens magiske episoder, store slag og nævneværdige personligheder? Så bør du kraftigt overveje at søge til Magiens historie.


 

Som Professor i et fag er det dit ansvar, at der ligger lektioner til alle uger og årgange. Når du bliver ansat vil der allerede være lektioner fra den tidligere professor og disse må du gerne genbruge, hvis du vil. Alternativt må du også rigtig gerne skrive dine egne, så længe du bare ikke sletter de gamle, før dine nye er klar. Eleverne skal altid have lektioner at arbejde med og det er netop hvad du skal sørge for.
Udover at have ansvaret for lektionerne, skal du have lyst til at rette lektier fra eleverne og give dem feedback på deres præstationer, så de kan udvikle og forbedre sig.

Krav til dig som ansat

- Du skal være en rollemodel for de øvrige brugere, tale pænt til alle og være hjælpsom i forhold til spørgsmål, uanset om det måtte omhandle dine lektioner, eksaminer eller noget helt tredje.

- Af realistiske grunde, skal din karakter være mindst 24 år, når denne ansættes i en stilling.
 

Krav til dig som Professor

- Du skal sørge for, at der til enhver tid ligger 42 lektioner (en til hver årgang, hver uge, i skoleårets seks skoleuger), samt en eksamen for hver årgang.

- I samarbejde med lærerassistenterne, er det også dit ansvar at rette lektierne i dit fag.

- Som Professor skal du have stort overblik, interesse for og kendskab til faget, som du ansøger til.

 


 

Er en af stillingerne lige dig?
Så skal du sende en besked via ugleriet til Illyra med følgende:
 
 
LÆRER | Din ansøgning skal indeholde:

- En oversigt over de emner/temaer du vil berøre på de forskellige årgange, selvom det ikke nødvendigvis bliver den du ender med at bruge. Hvis du bliver ansat, kan du sagtens trække inspiration fra de lektioner der allerede ligger.
- En beskrivelse af, hvad netop du kan tilbyde og hvorfor du er interesseret i netop dét fag, du søger til.
- En lektion til faget, hvor du viser hvordan du ville præsentere eleverne for en bestemt opgave.
- Skriv kort, hvordan din karakter vil blive som Lærer. Lidt om personligheden, tilgangen til eleverne (i emner og lektioner) og lektionerne.

 

Ansøgningsfrist til og med d. 27/1
 

Tilføjet af Illyra | Skrevet: 22/01/2019 20:38 | Kategori: Generelt


Laurel | 22/01/2019 20:44

Tillykke til de nye lærere!
Og teknisk: hvad hvis I fx vidste en var interesseret i er fag som astronomi, ville Ileane så blive bedt om at frasige sig det fag eller måtte den interesseret bare vente? =D (det kun for nysgerrigheden jeg spørger)

Og held og lykke til alle ansøgere !

Amy | 22/01/2019 20:46

Stort tillykke til jer alle sammen, I er fantastiske!!

Dog undrer jeg mig kovendingen i at man kun måtte have ét job pr person.. :p

Illyra | 22/01/2019 20:47

Godt spørgsmål, Laurel! Ileane er nu ansat i begge fag på samme vilkår som tidligere - det vil sige at hun er ansat indtil hun selv siger op. Det samme gælder for Eliyah og andre, der i fremtiden har dobbeltjob. De har begge jobs indtil de siger enten det ene eller dem begge op. :)

Laurel | 22/01/2019 20:48

Okay ! Ville bare være sikker. =D
Fornuftig løsning for en svær tid!<3

Matthew | 22/01/2019 20:55

Til Amys kommentar:
Illyra og jeg havde et ønske om at undgå dobbeltjobs, da vi tiltrådte som admins. Vilkårene er imidlertid at antallet af ansøgere er lavt (som det netop også står forklaret øverst i dette opslag). Derfor har vi revurderet beslutningen og er gået på kompromis med det vi synes er optimalt, fordi vi mener alternativet, som er fag uden lærere, er værre end at have ansatte i flere stillinger.
Som det også står forklaret i opslaget, kan det være vi i fremtiden tager beslutningen op til vurdering igen, når/hvis der kommer et større antal ansøgere :)

Grayson | 22/01/2019 20:56

Stort tillykke til jer alle :D
Og held og lykke til ansøgerne :D

Eliyah | 22/01/2019 21:42

Stort tillykke og søg søg søg :D

Lejra | 23/01/2019 11:19

Vi er søde i lærerstaben! Ansøg, for hulan da :D

Aaron | 25/01/2019 12:20

Held og lykke :)

Ikke logget ind