• Samuel: Til diverse quidditch-nørder. Jeg har nørdet geografi til os. Se min BGH :D (22/04/2018 20:11)
  • Alithea: GRYFFINDOR! Så er interviewet åbnet op for jer, så skynd jer ind og stil de spørgsmål, I måtte have til Valentina: https://hogwartsschool.dk/forum/id/13696#331880 (22/04/2018 20:13)
  • Lily: Nogen der vil emne? (21/04/2018 15:43)
  • Iggy: Optur: Jeg har købt en god bog. Nedtur: Jeg er snart færdig med den. No bueno!!!!! (22/04/2018 14:42)
  • Rachel: Søger bolig!! (22/04/2018 15:33)
  • Athie: HUFFLEPUFF: Awarden er oppe! Send jeres nomineringer til mig :D (22/04/2018 19:17)
  • Emmanuel: hey guys, jeg søger nogle friske og frejdige folkes til at være mine bedsteforældre (60+). (22/04/2018 18:11)
  • Gwendolyn: Overvejer karakterskift, hvis du mangler en eller anden bestemt relation så skriv lige? ^^ (21/04/2018 21:31)
  • Amy: I er alle smukke som I er < 333 *Spreder kærlighed* (21/04/2018 18:02)
  • Gregory: RAVENCLAW: Husk at deltage i ugens konkurrence - deadline er på tirsdag! :RAVENCLAW (22/04/2018 12:33)
  • Jonathan: Jeg mangler en roomieeee! (22/04/2018 20:03)
  • Douglas: Tjek lige det nye slange snacks ud, slytherin! Der er kommet nyt layout :o Wooooow (22/04/2018 20:48)
  • Pippa: Jeg vil mægtig gerne plotte. Hit me up. (22/04/2018 17:21)
  • Marek: beklager forsinklesen med emne svar, ser på dem snarest muligt :D (22/04/2018 19:16)
Husk mig
  • Eden Brooks
  • Quintus White
  • Kai jackson
  • Estellee Wico
  • Rakel Darn
  • Stella Baker

Quidditch i fare!


Quidditch i fare
Der har været meget stille fra os i noget tid, og det er der flere grunde til. Der er store problemer med Quidditch prøvekampene, og det er bestemt ikke sjovt, hverken for os dommere, eller for jer spillere og vi prøver inderligt at finde en god mellemvej. Første prøvekamp blev spillet, og der kom noget respons på ting der kunne ændres - hvilket er super lækkert, men hele det ene hold i prøvekampene var hårdt ramt af inaktivitet og mistede spillere.

Der skulle have været en prøvekamp i den kommende uge, men den er rykket pga. personlige årsager, der har gjort vi ikke har kunne være helt klar, samtidig mangler vi stadig spillere, og vi skal have hørt dem der allerede har spillet, om de stadig er friske på at være med til at forme den kommende Quidditch reform.

Vi vil derfor hurtigst muligt få sent en ugle til spillere der allerede er tilmeldt, men vi ved allerede at vi mangler mindst 2 spillere. Så har du lyst til at være med til at forme Quidditch, så send en ugle til Dale eller mig, Sayuri, og giv dig til kende. Vi vil meget gerne have at vi har jeres ugle senest Lørdag, d. 21.04.2018, hvis i er interesseret og brænder for at være med til at forme den nye Quidditch reform.

En ting vi midlertidigt havde taget fra, var at udgåede kunne spille Quidditch som NPC'er, men den del er sat på igen. Derfor skal man ikke holde sig tilbage, blot fordi man er udgået. Så brænder du for at hjælpe, så skynd dig at sende en ugle.

Tilføjet af Sayuri | Skrevet: 14/04/2018 11:08 | Kategori: Quidditch


KerrTrevor | 14/04/2018 20:37

Så når I skriver Quidditch i fare, betyder det så Quidditch lukker ned hvis I ikke kan finde den rette vej med jeres reform eller hvad betyder det? For det lyder lidt sådan... Et hold behøver vel heller ikke være fuldtalligt for at skulle spille? Det er blot spørgsmål jeg får ind i mit hoved når jeg læser det, intet galt i det sidste, blot spørgsmål til efterretning fordi jeg umiddelbart læser det som om det går ud over holdene hvis ikke de er 7 spillere. o,o

Sayuri | 14/04/2018 21:02

Måden det er i fare på er at vi ikke kan have en turnering klar til det kommende skoleår, hvis der ikke er mulighed for at finpudse den. Den er nået et godt stykke og mangler det sidste, men hvis ikke det bliver gjort, vil det igen blive en turnering med sure miner og kaos - hvilket vi ikke ønsker.

Der kan sagtens spille npc’er hvis holdene ikke bliver fuldtallige, me. Med det antal spillere der ser ud til at mangle vil det blive en for stor opgave for spillerne, når der stadig er ‘byggerod’ i reformen.

Noget andet er; vi giver brugerne mulighed for at komme med DERES input, fordi vi ønsker en reform som vi ALLE kan enes med - så det er ikke vores reform, men dommerne OG Q spillernes :)

KerrTrevor | 14/04/2018 23:02

Fair nok I guess.

Men jeg forstår ikke helt... Kald mig gammel om du vil, men jeg tænker blot, at hvis ikke man kan under opbygningsfasen vil man vel heller ikke kunne gøre det under en almindelig kamp? Nu ved jeg selv at jeg synes jeres reform er meget rough og hardcore, så må folk vel selv bestemme om de er en del af den, jeg siger på ingen måde det kun er din og Dales, men det er først Q-spillernes hvis de selv synes det tænker jeg, men lad det nu ligge det var bare spørgsmål jeg tænkte over jeres opslag. ^^ Jeg håber I får styr på det.

Villa | 14/04/2018 23:48

Men hvorfor ikke køre det "gamle" som var der før I overtog næste år, blot for at have en turnering kørende, så vi endnu engang ikke står med en hel årgang uden Quidditch.... og så sideløbende teste jeres ideer i håb om at finde den helt rigtige løsning..?

og så må jeg give KT ret, den overskrift betyder jo noget andet end I egentlig efterfølgende melder ud i opslaget ;)

Daphne | 15/04/2018 05:30

Jeg sad lidt med samme tanker, som det Villa har skrevet. Jeg tror umiddelbart at der kunne være mulighed for flere deltagere og ikke mindst aktivitet hvis man gik tilbage til den gamle reform. Men dette er blot kun en tanke. :-)

Dale | 15/04/2018 11:06

Villa: Nu skal du lige huske på, at der også er et liv ved siden af HS.

Daphne: Jeg synes det er sjovt, at du mener, at der vil være mere aktivitet med den gamle reform (aka Jace(Shane og Irina)-reformen) jeg hørte tit at der var spillermangel på nogen af holdene, men går man længere tilbage, til den gang jeg var her sidst, så husker jeg tydeligt, at det intet problem var, alle holdene var fyldt, selv reservepladserne var næsten fyldt op.

Sayuri | 15/04/2018 11:30

Vi gør selvfølgelig alt i vores magt for at Quidditch skal fortsætte og være sjovt for alle.

Der er ikke tale om, at Quidditch skal lukkes. Det var en måde at understrege vigtigheden i at vi får inputs og hjælp til udformningen og alle skal være så velkommen til at være med.

Hvis det ikke er muligt at være med til at spille og hjælpe den vej, er der her et forum for at kommentere på Quidditch, hvor vi kan tage diskussionen videre:

https://hogwartsschool.dk/forum/id/13386
Kode: PrøvQuidditch58Dis

Villa | 15/04/2018 11:11

Dale - Det ved jeg skam godt der er .. men jeg frygter bare at Quidditch dør helt hvis der er endnu en årgang uden en turnering.. ellers må man jo kaste håndklædet i ringen for et par årgange, forstået på den måde at de nuværende spillere måske ikke er klar på at selve turneringen bliver helt omstruktureret, men at den tidligere metode fungerede okay .. og så prøve igen om når der har kørt en turnering i et par årgange

Daphne | 15/04/2018 11:15

Dale: Jeg oplevede nu ikke selv denne her spillemangel. Som tidligere anfører for Slytherin' Quidditchhold (som Aya) så havde jeg alle faste pladserne fyldte samt reservepladserne derudover så stod jeg sjældent i positionen med at nogen ikke kunne spille. Jeg oplevede personligt med den gamle reform at folk deltog om det så var en prøveperiode, en sæson eller noget tredje.
Men nu skriver du også omkring at sidste gang du var her sidst. Der er altså sket forandringer siden.

Tristan | 15/04/2018 11:47

Der er lidt problemer med rækkefølgen på kommentarene :) Det kigger jeg lige på.

Therese | 15/04/2018 12:43

Ligesom Daphne oplevede jeg ikke problemer med spillermangel, da jeg var anfører. Nej, alle pladser var ikke taget, men det var aldrig et problem.

Illyra | 15/04/2018 14:25

Men det er også bare et faktum, at den gamle reform er helt enormt tidskrævende for dommerne. Nu hjalp jeg selv med at bedømme kampene sidste gang, der blev spillet på den måde og det tog simpelthen en krig at bedømme dem..

Daphne | 15/04/2018 14:34

Jeg tror at det er forskelligt fra person til person når det handler om bedømmelse, hvis jeg har lov til at være ærlig. Jeg ved at såsom under KerrTrevor, så sørgede han for at bedømme indlæggene som da de kom ind så det ikke tog ligeså lang tid. På denne måde så var man også sikret på at spillerne fik deres point og feedback til tiden.

Illyra | 15/04/2018 18:28

Men uanset om du gør det løbende eller til sidst, så bruger du stadig lang tid på det, Daphne ^^

Ivy | 15/04/2018 18:32

Var problemet ikke primært feedbacken ved den gamle reform?

Tristan | 15/04/2018 18:38

Det er ikke et spørgsmål om tid. Dale og Sayuri er ansat til at styre q-turnerningen og ansat af deres kollegaer pga. deres ønske om reform.

Andre vil måske håndtere det anderledes og som sagt er feedback velkommen, men lige nu skal der være luft og plads til at teste så vi lander et bedre sted for alle.

Aquarius | 15/04/2018 18:41

Som helt ny på siden, er der så et sted man kan læse om denne reform eller hvad det er præcist der ønskes af en deltager?

Sayuri | 15/04/2018 18:44

Aquarius - diskussionsemnet er blevet åbnet :)

https://hogwartsschool.dk/forum/id/13386
Kode: PrøvQuidditch58Dis

- startindlægget skal dog lige opdateres :) gør det så snart jeg kan komme til en computer :)

Aquarius | 15/04/2018 18:48

Tak skal du have Sayuri.
Jeg må ind og læse.

Eloise | 15/04/2018 18:57

Er det muligt at lave en afstemning for hvad der mest er stemning for i forhold til quidditch, den nuværende reform de kæmper med, den gamle rene rpg form eller ingen quidditch I noget tid?

Tristan | 15/04/2018 19:04

Den afstemning er i høj grad blevet lavet og afgjort i forhold til hvor svært, det har været for alle Q-D-ansatte at holde ved og skabe stabilitet.

Vi forsøger det nu - giv det en chance :)

Eloise | 15/04/2018 19:18

Hvor og hvornår har den afstemning været? Og reflektere dens resultat problematikken på den nuværende status?

Shane | 16/04/2018 07:05

Jeg synes det lyder spændende med en reform af Quidditch, jeg håber det lykkedes for jer, Dale og Sayuri - alt held og lykke med det, Quidditch er fedt! Jeg er spændt på at se hvordan det bliver.

God ide at åbne op for udgåede som NPC'er hvis I mangler spillere, det kan give et par stykker mere :)

Heather | 16/04/2018 08:18

Jeg synes da at det er øv at det bliver ved med at trække ud - især for os de lidt ældre spillere som snart udgår. Om ikke andet må i sætte jer ned og overveje om i burde ansøge efter en der kan hjælpe jer med at styre quidditch mens at i forsøger jer med den nye reform. Jeg synes det vigtigste her er at få gang i en turnering - om det så betyder at i lige må lade den gamle reform være i en enkel årgang eller to. Det vil også kunne give jer tid til at udarbejde den reform i gerne vil have indført, da den lige nu er halvfærdig, og jo tydeligvis ikke fungere optimalt. Det er en spændende reform, ingen tvivl om det, men som det ser ud nu, så vil jeg da personligt hellere bare have en omgang quidditch mere inden jeg selv udgår, end jeg vil sidde og vente på at jeres reform bliver færdig :)

Ikke logget ind