• Douglas: Tjek lige det nye slange snacks ud, slytherin! Der er kommet nyt layout :o Wooooow (22/04/2018 20:48)
  • Athie: HUFFLEPUFF: Awarden er oppe! Send jeres nomineringer til mig :D (22/04/2018 19:17)
  • Pippa: Jeg vil mægtig gerne plotte. Hit me up. (22/04/2018 17:21)
  • Marek: beklager forsinklesen med emne svar, ser på dem snarest muligt :D (22/04/2018 19:16)
  • Rachel: Søger bolig!! (22/04/2018 15:33)
  • Emmanuel: hey guys, jeg søger nogle friske og frejdige folkes til at være mine bedsteforældre (60+). (22/04/2018 18:11)
  • Gwendolyn: Overvejer karakterskift, hvis du mangler en eller anden bestemt relation så skriv lige? ^^ (21/04/2018 21:31)
  • Iggy: Optur: Jeg har købt en god bog. Nedtur: Jeg er snart færdig med den. No bueno!!!!! (22/04/2018 14:42)
  • Amy: I er alle smukke som I er < 333 *Spreder kærlighed* (21/04/2018 18:02)
  • Lily: Nogen der vil emne? (21/04/2018 15:43)
  • Gregory: RAVENCLAW: Husk at deltage i ugens konkurrence - deadline er på tirsdag! :RAVENCLAW (22/04/2018 12:33)
  • Samuel: Til diverse quidditch-nørder. Jeg har nørdet geografi til os. Se min BGH :D (22/04/2018 20:11)
  • Alithea: GRYFFINDOR! Så er interviewet åbnet op for jer, så skynd jer ind og stil de spørgsmål, I måtte have til Valentina: https://hogwartsschool.dk/forum/id/13696#331880 (22/04/2018 20:13)
  • Jonathan: Jeg mangler en roomieeee! (22/04/2018 20:03)
Husk mig
  • Eden Brooks
  • Quintus White
  • Kai jackson
  • Estellee Wico
  • Rakel Darn
  • Stella Baker

Lad os få ro på siden


 
Kære brugere på Hogwartsschool.dk,

Nogle af jer har måske på det seneste opdaget, at der har været nogle uoverensstemmelser mellem sidens ansatte og en bruger på siden. Det har vi måtte handle på nu, og vi vil gerne klargøre, hvad det er der sker, for jer der måske sidder tilbage og undrer jer. Det kan også være du intet har bemærket og derfor læser dette opslag med forundring.

Uanset kommer her en uddybning af sagen og vores håndtering af den.

Vi har i sidste ende været nødt til at slette den pågældende persons brugere fra siden, efter vedkommende har chikaneret flere brugere/ansatte og ikke været til at finde et kompromis med. I debatter med vedkommende har det været umuligt at finde et kompromis eller nå en fælles forståelse, og ved forsat chikanering har vi set os nødsaget til at blokere vedkommende for fortsat at kunne sikre sidens brugervenlighed.

Der er i den forbindelse opstået flere anklager mod Adminstaben, der blandt andet går ud på at nogle ansatte og brugere favoriseres, efter der er blevet oprettet specifikke stillinger til bestemte brugere. 
Disse brugere besad specifikke evner, som vi manglede og kunne bruge og således blev de tilbudt de pågældende stillinger.
Under normale omstændigheder er der en ansøgningsrunde eller mulighed for at tilkendegive interesse, når stillinger skal besættes, og her behandles alle ansøgninger lige. Vi forbeholder os dog retten til at gøre undtagelser, når det er nødvendigt. Det drejer sig om at få siden til at køre så godt som muligt, og her er det i sidste ende vores vurdering, hvordan det gøres bedst.

Der har ligeledes været anklager om, at Admins skulle bryde de danske love i forbindelse med VIW-køb og ugleriet, hvilket vi ikke vil stå model til at blive anklaget for.

Vedrørende VIW:
Ved køb af VIW fraskriver man sig 14 dages fortrydelsesret, på samme måde som man gør det ved mange andre internet- og app-køb, fordi produktet tages i brug omgående. Derudover accepterer man også, at reglerne kan ændres i løbet af ens VIW-periode, efter behov. Man bør derfor tænke sig om, før man køber, som det gælder med andre lignende køb på internettet.

Vedrørende persondataloven:
Hogwartsschool.dk behandler ikke persondata; dvs. personfølsomme data så som CPR-nummer, adresse etc. Disse informationer er ikke noget man oplyser om ved oprettelse på siden, og vi har af sammen grund intet lagret i den kategori. Anklagen omhandlede uglebeskeder, som derimod skal lagres i en database, for at kunne forefindes på siden. Disse beskeder mellem fiktive karakterer er ikke personfølsom data. 
Det forekommer desuden kun yderst sjældent, at Admins ser sig nødsaget til at se på uglebeskeder ifm. opklaring af sager, der drejer sig om regelbrud på siden. Således er der ikke tale om brud på persondataloven, når der ikke er tale om håndtering af persondata.

Adminteamets fornemmeste opgave er at sørge for, at alle brugere har det godt på siden og, at tingene kører som smurt. Der vil altid være konflikter på en side, hvor så mange forskellige mennesker er samlet, men vi opfordrer alle til at holde en god tone overfor hinanden og dermed være med til at skabe en god stemning på siden. Af og til, som i dette tilfælde, ser vi ingen anden udvej end at ekskludere personer fra sidens fællesskab, hvis deres bidrag og deltagelse på siden er i strid med de kerneværdier, vi holder i hævd.


Vi håber dette er til at forstå, og at vi ikke vil møde lignende situationer fremover.

Ved samme lejlighed vil vi meget gerne opfordre jer til at deltage; ansøge til de ledige stillinger, - både i Lærerstaben men også de mange teams, hvor I kan være med til at forme siden og dens indhold, samt komme med ønsker til grafiske og tekniske ændringer, som vi alle arbejder på højtryk for at opfylde.

Med ønsket om en god påske, 
Adminteamet

Tilføjet af Tristan | Skrevet: 27/03/2018 22:41 | Kategori: Generelt


Douglas | 27/03/2018 22:47

< 3

KerrTrevor | 27/03/2018 22:51

Læst og forstået. Synes det er super godt I forhold til der ikke nævnes navne og I her får pointeret det der er nødvendigt at pointere. Stor ros for denne udmelding og jeg håber det bliver hyggeligere. God påske og endnu engang held og lykke til alle ansøgere i diverse jobs. Samt hvem end der søger til statusser, jobs, osv.

Ezra | 27/03/2018 23:05

Vi er et potter fællesskab, lad os stå sammen om magien!

Mair | 27/03/2018 23:08

Jeg tyvstjæler et citat fra Soleil, men det er kun fordi det er så godt skrevet: "Det er os der gør siden til det, den er. Hvis vi er behagelige, er siden det også." Og hørt hørt Ezra!

Nikolas | 27/03/2018 23:09

Jeg holder med Mair

Rowan | 27/03/2018 23:17

God påske til Adminteamet. < 3

Jenna | 27/03/2018 23:32

<3

Ezekiel | 27/03/2018 23:43

Kan man like et opslag? Kæmpe respwkt til adminstaben - I gør det skidegodt.

Megan | 28/03/2018 00:02

*liker opslaget* < 3

Morbus | 28/03/2018 00:03

Super professionelt håndteret! Og som KerrTrevor siger, er det dejligt at se, at I ikke nævner nogen navne.

Når det handler om at holde en pæn tone, vil mit tip være, at man altid lige spørger sig selv "Ville jeg sige dette ansigt til ansigt?", før man sender en besked. Vi skal huske at kunne stå ved vores ord, hvis vi nogensinde skulle møde hinanden - Danmark er et lille land, og ingen kan vide om man pludseligt står ansigt til ansigt med nogen herfra.
Vi er trods alt alle mennesker bag skærmen.

*klikker på like-knappen*

Arsinoe | 28/03/2018 01:16

Helt enig med Mair! <3

June | 28/03/2018 07:54

*Klikker på likeknappen*

Majse | 28/03/2018 08:26

Okay, Okay! Nu skal I høre hvor glad jeg blev for det her opslag (forbered jer på noget mærkeligt...). Jeg fik faktisk tårer i øjnene, fordi at det alt sammen er så rigtigt! Jeg synes at det er vildt fedt at vores adminteam alle sammen er sådan nogle engagerede mennesker, der ønsker det bedste for en flok Potter elskende mennesker. Stor ros herfra med måden I håndterede det på. Det var det rigtige at gøre.
Igen som mange andre siger; fedt at I ikke nævner nævne!

*Klikker på like knappen*

Soleil | 28/03/2018 08:56

*Liker opslaget* < 3

Lige i øjet. Som Ezekiel siger; I gør det skidegodt.
http://78.media.tumblr.com/3a3e71ee88fb617829e4d4985d711ed3/tumblr_inline_nrhe1jIJVt1scmhb6_250.gif

Elizabeth | 28/03/2018 09:25

*Liker opslaget*

Daphne | 28/03/2018 10:59

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/4a/57/8a/4a578aacaa18648733eb6bdace993c20.gif

Nathen | 28/03/2018 11:54

<3

Therese | 29/03/2018 01:47

I er så seje!

Vince | 28/03/2018 13:26

Jeg vil så nødigt blande mig i den slags sager, men ud af øjenkrogen forstod jeg at et af VIW problemerne var at der ikke var blevet reklameret for at reglerne var blevet ændret? Acceptere man også at man selv jævnligt skal ind og tjekke reglerne i tilfælde af de er blevet ændret? Bare til fremtidig reference? For så skal jeg da have indøvet mig den vane at tjekke reglerne noget oftere, ikke at det er nogle dårlig vane i sig selv.

Eloise | 28/03/2018 14:20

<3

Madeleine | 28/03/2018 14:38

Hvor er like-knappen?! :O *Liker opslaget*

Neena | 28/03/2018 14:52

http://pa1.narvii.com/6709/ec23f827f0c780f42a14688762b45127625a6aa7_00.gif

Hillary | 28/03/2018 15:14

Vince: Alle regler på Hogwartsschool.dk kan ændres med øjeblikkelig virkning (det gælder både ift. VIW, emnekonventioner samt generelt tilladt indhold).
Det er brugernes eget ansvar at holde sig opdateret på disse. Fremover vil vi være ekstra opmærksomme på at rette al ændret information steder, hvor det kan være nævnt yderligere.

Hannah | 28/03/2018 15:50

Da reglerne blev omskrevet sidste år (juli 2017, tror jeg det var), var der også et opslag oppe :) Desuden opfordrer vi stærkt til at man tjekker reglerne hver gang man måtte være i tvivl om noget var ok og det er også en god ide at læse reglerne igennem når man opretter en (ny) bruger :)

Ollie | 28/03/2018 17:38

Like-knappen mangler! *Liker opslaget*

Ikke logget ind